Диспетчеризація та автоматизація

Інтелектуальна будівля, це не будівля класу «люкс», це не зайві деталі, які додаються в останній момент, щоб просто говорити з гордістю про свою будівлю «розумний будинок», ні, наявність інтелекту – це сучасна потреба.

В умовах кризи та еко-технологій, що динамічно розвиваються, кожен бізнес-центр, що будується, переслідує мінімізацію витрат у подальшій експлуатації та підвищення якості організації роботи, вимагаючи складних технологічних рішень у наступних областях:

  • Електропостачання.
  • Електрообладнання.
  • Клімат-контроль – охолодження, опалення та вентиляція (HVAC).
  • Облік витрат енергоресурсів (тепла, гарячої та холодної води, електроенергії).
  • Водопостачання, каналізація.
  • Освітлення.
  • Управління жалюзі.
  • Комплекс протипожежної безпеки, оповіщення та евакуації.
  • Охоронна сигналізація.
  • Відеоспостереження (CCTV).
  • Контроль доступу.
  • Диспетчерська зв’язок.
  • Ліфти, ескалатори, траволатори та підйомники.

Ці інженерні підсистеми є обов’язковими для кожного комерційного об’єкта, без них офіс залишається каркасом без будь-якої додаткової вартості. Як правило, виробники обладнання для інженерних та технологічних комплексів виробляють засоби контролю та управління, суміщені зі своїм обладнанням.

В основному диспетчеризація використовується для моніторингу та виведення інформації про стан всього інженерного обладнання на централізований пульт, диспетчер якого може віддалено змінювати необхідні параметри. Робота диспетчера вимагає великої уважності та професіоналізму, саме тому було розроблено штучний інтелект, який полегшує роботу, який постійно допомагає приймати вірні рішення.

Вартість технологічних послуг будь-якого об’єкта, що експлуатується, зростає, тим самим підвищуючи вартість квадратного метра і тому, власники прагнуть оптимізувати майбутні витрати з експлуатації. Виявляється це прагнення у зменшенні витратної частини у вигляді зменшення споживання енергії (теплової та електричної), правильної та чіткої організації служби експлуатації, ведення постійного обліку всіх подій, їх збереження та подальший аналіз для прогнозування. Сьогодні про диспетчеризацію замислюються не лише заводи з технологічними процесами, бізнес-центри, а й готелі, офісні установи, житлові будинки. Наприклад, все найчастіше від покупців квартир звучить питання – “скільки коштуватиме обслуговування на місяць?”. При обладнанні будинку диспетчеризацією можна значно знизити вартість експлуатаційних витрат. Світова практика показує, що комплекс диспетчеризації окупається загалом за 7-10 років.

Інтелектуальне управління

Сама концепція інтелектуальної будівлі створена з метою координувати роботу всього обладнання одночасно, щоб покращити їх обслуговування, збільшити безпеку та економію електроенергії, надати власнику нові можливості з контролю на базі звітів по кожній із підсистем або всій будівлі повністю.

Інтелектуальне управління досягається шляхом створення мережі з вільно програмованих контролерів, об’єднаних між собою та спілкуються по LON мережі, а безпосередньо до контролерів підключаються різні датчики, прилади та виконавчі пристрої. Крім того, контролери постійно отримують всі параметри стану вузлів та передають інформацію на сервер диспетчеризації для відображення стану підсистем будівлі з подальшим аналізом та керуванням на екрані диспетчера. Система диспетчеризація – середовище, що надає можливості контролю всього обладнання, обробляє всі сигнали, надає звіти про роботу систем у зручному вигляді, наприклад, у вигляді кривої (тренду) щоденного споживання електроенергії на освітлення разом із графіком кількості персоналу. Тому сигнали від контролерів надають можливість обслуговуючому персоналу усвідомлено приймати рішення та підвищувати ефективність при використанні систем керування будівлею.

Що означає розумне …? Наприклад, майбутній постоялець готелю приходить на ресепшн для реєстрації, реєструється, йому виділяється готельний номер, при цьому програма диспетчеризації, пов’язана з системою бронювання готелю отримує інформацію про поселення постояльця і ​​доводить температуру в потрібному номері до комфортної. і потім включає вентиляцію. А після відходу клієнта (датчик присутності або контролери доступу повідомляють про це Vista) приміщення переводиться в економний режим енергоспоживання (у цьому випадку відбувається зниження температури). Саме якісне регулювання теплоносія дозволяє швидко змінювати температуру, тим самим забезпечуючи зниження енерговитрат, і гнучко керувати температурним графіком.

Технологія LonWorks

З точки зору техніки, на сьогоднішній день є чимало способів реалізації завдань комплексної автоматизації та диспетчеризації. Існує кілька технологій реалізації таких рішень. Найчастіше диспетчеризація виконується на відкритій технології LON Works. В основі LONWorks лежить концепція реалізації управління за допомогою “розподіленого інтелекту” – керуючої мережі (Local Operating Networks – LON), яка має мінімальну кількість рівнів ієрархії, та в якої немає явно вираженого центрального вирішального устрою. p align=”justify”> Процеси управління розподілені на вузли мережі, між якими здійснюються комунікаційна взаємодія. Розробником технології є компанія Echelon (США), вперше вона була представлена ​​у 1986 році. У сферу діяльності компанії Echelon входить розробка ПЗ та інфраструктурна підтримка технології. Виробництвом LON-сумісного обладнання у всьому світі займаються кілька сотень компаній. Така стратегія визначила бурхливий розвиток цієї технології у всьому світі. У Фінляндії вона прийнята як державний стандарт, більшість будівель США проектується з урахуванням її особливостей. Конкуренція серед виробників обладнання визначає високу якість техніки, багаті та продумані функціональні можливості, а також досить низький рівень цін. Виграють від цього все – кінцевий користувач (замовник) отримує продукт, який максимально задовольняє його вимогам за помірну ціну. Нам як системним інтеграторам зручно працювати з представленою технологією, оскільки вся технічна інформація та документація доступна та стандартизована, що мінімізує для нас складності та витрати з освоєнням, проектуванням, монтажем, налагодженням та обслуговуванням системи.

До безперечних переваг відкритих систем слід віднести:

  • Сумісність обладнання різних виробників.
  • Цілісна платформа для реалізації мережевих систем управління.
  • Розподілена обробка даних (інтелект).
  • Єдиний протокол управління .
  • Використання технології LonWorks дозволить Вам отримати:
  • Єдиний протокол передачі та зв’язку LonTalk.
  • Кожен вузол працює незалежно від інших (паралельна обробка).
  • Стандартні вузли – гарантія зв’язку за параметрами.
  • Стандартні параметри мережевих змінних – SNVT.
  • Будь-яке середовище комунікації та передачі.
  • Різні топології побудови мережі .
  • Кількість вузлів у проекті не обмежена.

Кінець не прив’язаний до обладнання одного виробника. Існує можливість вибору з 3500 компаній, що випускають продукцію, що відповідає цьому стандарту. Істотна відмінність від традиційних систем у тому, що технологія дозволяє Вам додавати нові функції та збільшувати складність Вашого проекту з часом. Ви можете додавати нові вузли у мережі, змінювати алгоритми роботи. А у разі появи нових типів контролерів та виконавчих пристроїв використовувати їх без заміни всього парку технологічного обладнання.

Автоматизований комплекс диспетчеризації Vista.

Vista – це SCADA орієнтована система і дозволяє виконувати:

  • Обмін даними всіх LonWorks пристроїв як безпосередньо один з одним, так і з системою TAC Vista.
  • Відкрито використовувати технології OPC.
  • Передавати дані по мережах Ethernet та Інтернет .
  • Сполучення на базі стандартів Windows і LonWorks.
  • Модульну комплектацію на вибір замовника.
  • Просте ведення та створення бази даних.
  • Доступне блокове середовище розробки для інженерів.
  • Графічне та текстове подання інформації управління.
  • Розширена функціональність – гнучка обробка аварій та мнемосхем, малювання графіків за показаннями датчиків, реєстрація подій, що відбуваються, і архівування даних, історії аварій та можливість обслуговування окремих компонентів.

На сьогоднішній день можлива побудова диспетчеризації на основі TAC Vista, використовуючи всі сучасні засоби передачі даних: GSM модеми, системи СКС, Internet та TCP/IP. На сьогоднішній день системи диспетчеризації застосовуються в обмеженому варіанті, люди ще мало оцінили переваги використання цих систем. Ми сподіваємося, що згодом кожна будівля матиме свою систему управління життєзабезпеченням будівлі. Сьогодні також актуальною є автоматизація промислового виробництва. Практично всі заводи та технологічні підприємства використовують методики радянського часу.

SCADA : System Control And Data Acquisition

Вільно програмовані контролери TAC Xenta

Компанія “ТОПСЕРВІС” пропонує для реалізації Ваших проектів з диспетчеризації та автоматизації виробництва сімейство контролерів TAC Xenta в Одесі. В нього входять вільно програмовані контролери серій: TAC Xenta 100, TAC Xenta 200, TAC Xenta 900, TAC Xenta 900.

Переваги вільно-програмованих контролерів TAC:

  • Створення довільних (випадкових або прямих) алгоритмів роботи, здатність реалізовувати та виконувати будь-які вимоги замовника, отже, висока гнучкість системи
  • Адаптація програм у процесі пусконалагодження та створення віртуальної схеми роботи для діагностики.
  • Індивідуально настроюваний інтерфейс користувача.
  • Програмоване меню, зрозуміле обслуговуючого персоналу, створення різних меню для різних рівнів доступу.
  • Оперативний доступ до керування технологічним обладнанням.
  • Для обслуговування немає потреби кваліфікований персонал.
  • Оптимальне використання ресурсів контролера.
  • Оптимізація системи, зменшення кількості контролерів.
  • Вільне нарощування функціональності контролера у процесі експлуатації без додаткових витрат.

Контролери Xenta можуть вирішувати будь-які завдання для управління інженерними системами будівлі. Сімейство контролерів TAC Xenta дозволяє використовувати у Ваших проектах найсучасніші технології: Інтернет та Веб, мідні та оптичні лінії зв’язку, бездротовий доступ, керування будь-яким обладнанням.

Всі контролери сертифіковані на відповідність вимог LonMark.

Клапани Venta та приводи Forta.

Для кожного об’єкта автоматизації одним з найважливіших завдань є якісне регулювання теплоносія. Для рішень із регулювання компанія “Топсервіс” пропонує клапани Venta, розроблені спеціально для отримання максимальної якості регулювання температури носія.

Можливість точно контролювати всі параметри обумовлена тим, що витратна характеристика цих клапанів спеціально розрахована, виходячи з характеристик пластинчастих теплообмінників. Клапани дозволяють отримати стійку якість регулювання на всіх ділянках витратної характеристики порівняно з традиційними клапанами, які забезпечують якісне регулювання лише у центрі характеристики.

Але для якісного регулювання недостатньо мати чудову витратну характеристику, для цього потрібно, щоб виконавчий механізм (привід) клапана відповідав йому. Тому було розроблено серію спеціальних приводів TAC Forta. Приводи TAC Forta, побудовані з використанням мікропроцесорної техніки та крокових двигунів, мають такі параметри:

  • – Висока швидкість роботи штока. Гарантований час закриття клапана – 15 секунд.
  • – Висока точність переміщення штока, і тому висока якість регулювання.
  • – Використання будь-яких типів сигналу керування.
  • – Апаратна реалізація роботи двох клапанів паралельно.
  • – Функція самотестування приводу та автоматичне визначення робочого ходу штока.

Вартості використання диспетчеризації.

Препарати використання диспетчеризації визначаються такими факторами:

  • Економія людських ресурсів. Використання диспетчеризації дозволяє значно скоротити кількість обслуговуючого персоналу. Отже, крім іншого, знизити ризик людського фактора на виробництві.
  • Оперативний контроль за обладнанням. Наприклад, засмічився канальний фільтр вентиляційної установки – диспетчер відразу отримує інформацію про засмічення фільтра, причому, диспетчеру вказується місце засмічення, що дозволяє не витрачати дорогоцінний час на пошуки потрібного фільтра. У звичайному випадку, фільтр так і залишається засміченим, очікуючи планового огляду обслуговуючої організації за регламентом або призводячи до поломки вентиляційної установки. Крім цього, поки фільтр не замінений не досягається потрібний результат від системи вентиляції. Наприклад, при перевищенні рівня води у дренажному приймачі може статися затоплення підвалу. Цієї ситуації можна уникнути, встановивши в дренажному приймачі датчик рівня води, при надходженні сигналу з якого автоматично включиться сигналізація та привід перекриє подачу води або включить дренажний насос.
  • Економія енергоресурсів. Наприклад, лише завдяки введенню спеціального алгоритму включення підсвічування будівлі можна заощадити до 40% споживання електроенергії даним підсвічуванням у звичайному ручному режимі.

Портфоліо

Товариство з обмеженою відповідальністю
«ТопСервіс» утворено у березні 2004 року та
успішно працює на ринку інженерних послуг

Всі наші роботи

У вас залишились
запитання?

Заповніть форму зворотнього
зв'язку та наші менеджери
зв'яжуться з вами у
найближчий час